ایمنی لیفتراک

لیفتراک های شما در طولانی مدت با بهترین کیفیت کار خواهند کرد در صورتی که به طور منظم مورد تست و بازرسی لیفتراک توسط حرفه ای های واجد شرایط بازرسی و نگهداری لیفتراک قرار گیرند. شرکت تست و بازرسی نیک بینش کارن با دراختیار داشتن کارشناسان متخصص بازرسی لیفتراک طبق استاندارد های OHSA دارای گسترده ترین سرویس ها برای هر شرکتی که در کسب و کار خود از لیفتراک ها و جرثقیل ها استفاده می کند می باشد.

این پست پنج نکته مهم و احتمالی ایمنی را برای کمک به شرکت ها در تهیه مواد مورد نیاز خود برای ناوگان حمل و نقل و اپراتورها برای شرایط زمستانی ارائه می دهد.

احتمال خطر در زمستان عبارتند از:

  1.      برف و یا یخ
  2.      شرایط مرطوب و یا لغزنده
  3.      باد سرد و یا قوی
  4.      دید محدود

تست و بازرسی لیفتراک :لباس اپراتور

اپراتورهای لیفتراک باید لباس های مناسب را برای محافظت خود در برابر باد و باران شدید مخصوصا در صورت خارج شدن آنها از سایت و در محیط باز استفاده کنند. اپراتورها می توانند با اقلام یکنواخت زیر (در صورت لزوم) تجهیز شوند.

  •      کت و شلوار ضد آب و باد
  •      ژاکت کش باف پشمی پشم گوسفند وجانوران
  •      دستکش عایق و کلاه
  •      لباس گرم از جمله لباس زیر

ضروری است که تمام لایه های لباس بیرونی Vis با نوار بازتابنده بالا باشد، بنابراین اپراتورها در دید محدود دیده می شوند.

پوشش ایمنی اپراتور لیفتراک

پوشش ایمنی اپراتور لیفتراک

اجازه دهید که لیفتراک خود را قبل از عملیات گرم کند
همانطور که ماشین خود را در آب و هوای سرد گرم کنید، ضروری است که قبل از عملیات، لیفتراک خود را گرم کنید.  گرم کردن  احتمال بروز مشکالت مربوط به احتراق و انتقال را کاهش می دهد.

اطمینان حاصل کنید که مقدار مناسبی ضد یخ مورد استفاده قرار می گیرد
برای صاحبان و اپراتورهای لیفتراک های دیزلی ضروری است که مقدار مناسب ضد یخ در سیستم خنک کننده استفاده کنند. استفاده از ضد یخ تضمین می کند که خنک کننده موتور سفت نمی شود و سیستم خنک کننده لیفتراک را متوقف نمی کند، زیرا می تواند منجر به مشکلی در افزایش گرمای دستگاه شود.

ایمنی لیفتراک در زمستان

ایمنی لیفتراک در زمستان

اطمینان حاصل کنید که لیفتراک برای شرایط عملیاتی راه اندازی شده است. گواهی سلامت لیفتراک اخذ شده باشد
اپراتورهایی که به طور خاص در خارج از سایت کار می کنند، نیاز به توجه به شرایط آب و هوایی قبل از تغییر آنها دارند. این تضمین می کند که آنها قادر به راه اندازی صحیح خود در شرایط مختلف هستند، این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

چک کردن تمام چراغ های ایمنی عملیاتی، اگر هر لامپ نیاز به جایگزینی داشته باشد، قبل از کار در شرایط کم نور، باید تعویض شود
برای لیفتراک هایی که در برف یا یخ زنجیرهای کار میکنند باید زنجیر چرخ خصوص نصب شود تا بتوانند کنترل بیشتری داشته باشند
اطمینان حاصل کنید که همه پوششها برای جلوگیری از ورود برف، یخ و آب به اجزای الکترونیکی لودر بسته شده اند، زیرا می تواند منجر به احتمال آسیب به برق یا یرق گرفتگی شود.

عملكرد بالابرها را با توجه به شرایط
هنگامی که یک لیفتراک در شرایط نامساعد عمل می کند ضروری است که اپراتورها:

سرعت را کاهش دهید و با توجه به شرایط رانندگی کنید زیرا کنترل رانندگی بر روی برف یا یخ بسیار سخت است. این امر باعث ایمنی اپراتور و عابر پیاده می شود
اطمینان حاصل کنید که لیفتراک در همه زمان ها از طریق چراغ های ایمنی و چراغ ها قابل مشاهده است
اطمینان از اینکه همه اپراتورها از هر برنامه کاری شرکت در شرایط نامطلوب آگاهند. این شامل دانستن زمانی است که شرایط برای فعالیت بیش از حد خطرناک باشد و چه زمانی باید کار انجام شود

نکات ایمنی لیفتراک

پنج نکته ذکر شده در وبلاگ این هفته، صاحبان و اپراتورها را در اطمینان از اینکه لیفتراک های خود را در شرایط نامساعد ایمن کار می کنند، کمک خواهد کرد. صدور گواهی سلامت لیفتراک ، بازرسی فنی لیفتراک و تست و بازرسی لیفتراک باید  به صورت منظم و دوره ای انجام شود تا سلامت اپراتور ها، تجهیزات،موارد و سرمایه شرکت تضمین شود و با آموزش اپراتور ها در شرایط مختلف خطر آسیب و ثانحه کاهش پیدا می کند.