همیشه استفاده از لیفتراک هایی متناسب با کاربرد و  هدف بالابری به ایمنی کارگران و ایمنی لیفتراک کمک می کند لذا در هنگام انتخاب و خرید لیفتراک های خود با دقت نظر این کار را انجام دهید و حتما با کارشناسان خبره مشورت نمایید. فرض کنید یک کارگر، با کمک یک لیفتراک، قصد دارد تا کالاها را در قفسه در یک انبار ذخیره سازی کند. انبار کم نور است، به طوری که او به سختی می تواند اطراف پای خود را ببینید. اکنون که او دستور داده شده است که آنها را در هر مکان تعیین شده ذخیره کند، او سعی دارد تا از قفسه ای با ارتفاع 3 متر از یک پالت وارد شده به چنگال فرعی بالا برود.
فکر می کنید چه اتفاقی در این حالت می افتد؟

از آنجایی که او در لبه پالت ایستاده بود، به طور ناگهانی به یک طرف چرخانده می شود، که او را از تعادل خارج کرد و این حادثه منجر به سقوط کارگر می شود.

نکاتی برای جلوگیری از حوادث مشابه لیفتراک

برای کارهایی که در ارتفاعات بالاتر هستند، مطمئن شوید که از یک لیفتراک لودر مخصوص استفاده می کنید (در غیر این صورت به عنوان یک لیفتراک برقی سفارش داده می شود)، و همچنین به کارکنان دستور دهید کمربند ایمنی را بدون نقصی ببندند.
تمام انبار را به اندازه کافی حتی در روز روشن کنید، برای اطمینان از یک محیط کار امن، هر زمان که یک کار در انبار انجام می شود، چراغ ها را روشن کنید.
یک سرپرست دستور کار را برای آماده شدن برای یک برنامه کاری که به وضوح فرآیندهای کاری را مشخص می کند، آموزش دهید. علاوه بر این اطمینان حاصل کنید که او در محل کار برای دستورالعمل های لازم در هر زمانی که کار اضافی غیر منتظره وجود دارد، برای اطمینان از ایمنی در کار، در دسترس خواهد بود. استفاده از نرده ها ، حفاظ ها ، کلاه ایمنی و کفش کناسب برای کارگرانی که بر روی لیفتراک ها کار می کنند اجباری می باشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ایمنی اپراتور : ایمنی لیفتراک در زمستان 

بازرسی لیفتراک برقی

 بازرسی تخصصی جرثقیل

شرکت نیک بینش کارن کلیه موارد بازرسی فنی جرثقیل های سقفی و بازرسی ایمنی جرثقیل های سقفی را با بهره گیری از کارشناسان مجرب انجام داده و صدور گواهی سلامت جرثقیل را طبق استاندارد های جهانی و سازمان استاندارد ایران ارائه می دهد.