دستگاه های لیفتینگ چیستند؟

دستگاه های لیفتینگ می تواند شامل جرثقیل، لیفتراک، بالابر، آسانسور بالابر ، سکو های بالابر سیار و ماشین آسانسور سکوی بازرسی دستگاه نقلیه می باشد اما صرفا به آنها محدود نمی شود.

دستگاه های لیفتینگ در هزاران محل کار استفاده می شود و نقش ادامه دار آنها علل مهم آسیب جدی و مرگ کارگر است. ویژگی مشترک بسیاری از این حوادث شکست برای تطابق با بهداشت حرفه ای و قانون ایمنی و مقررات بازرسی‌لیفتراک ها بود. یک برنامه ایمنی دستگاه های لیفتینگ که با قانون مطابقت داشته باشد از ایمنی و رفاه کارکنان شما و کسب و کار شما محافظت خواهد کرد.

قانون ایمنی لیفتراک چه می گوید

کارفرمایان موظفند بر اساس بخش 25 (2) (h) از قانون بهداشت و ایمنی کار هر احتیاط معقولی را در شرایط گوناگون برای حفاظت از کارگر پیاده سازی کنند، اما مقررات خاصی بر استفاده ایمن از تجهیزات بالابری بسته به صنعتی شما حاکم می باشد. بازرسان وزارت کار به دنبال جستجو و ارزیابی موارد ایمنی مختلف هستند تا مطمئن شوند که کارفرمایان این قوانین خاص را دنبال می کنند و همچنین اطمینان از اینکه کارفرمایان به منظور تعیین ظرفیت بار از دستگاه های لیفتینگ محافظت می کنند و اطمینان از اینکه دستگاه های لیفتینگ ساخته شده مجهز به طناب مناسب، زنجیر، تسمه و اتصالات دیگر برای حفظ ایمنی کارگران می باشد.

مقررات بهداشت حرفه ای و قانون ایمنی خاص عبارتند از:
پروژه ساخت و ساز، مقررا.
مراقبت های بهداشتی و امکانات مسکونی
موسسات صنعتی
معدن

همچنین استانداردهای CSA حاکم بر این تجهیزات:

B17-08 – جرثقیل سقفی – طراحی، بازرسی، آزمایش، نگهداری و بهره برداری ایمن
B335-04 – استاندارد ایمنی برای لیفتراک
Z248-04 (R2009) – کد جرثقیل برجی
Z150-98 (R2008) – کد ایمنی در جرثقیل موبایل

برنامه بازرسی لیفتراک و سایر دستگاه های لیفتینگ

دستگاه لیفتینگ یک سرمایه گذاری مهم برای کسب و کار شما می باشد بنابراین با انجام تست لیفتراک و بازرسی فنی لیفتراک از کارگران خود در برابر آسیب ها جلوگیری می کنید و از مواد ی که توسط لیفتراک ها در حال جابجایی هستند از آسیب های ناششی از افتادن و بد رفتار شدن جلوگیری می کند. ضروری است که لیفتراک به درستی اسمبل شده باشد و به درستی نگه داری شود و اپراتور لیفتراک با تجربه آن را هدایت کند.

پتانسیل جدی برای آسیب و مرگ و میر قابل توجه بوده و همچنین امکان از دست دادن منابع، محصول نهایی و آسیب به تجهیزات و ساختمان وجود دارد. عدم انجام بازرسی ایمنی‌لیفتراک ، تست لیفتراک و یافتن عیوب و نقص های فنی و عدم دریافت گواهی سلامت‌لیفتراک باعث وارد شدن ضربه به خط تولید ، تضعیف روحیه کارگران و هزینه های اضافی می شود. بنابراین کارفرمایان از شرکت های تست و بازرسی لیفتراک معتبر قرارداد همکاری بسته تا تست فنی لیفتراک در بازه های زمانی لازمه توسط کارشناس فنی انجام شود. شرکت نیک بینش کارن متخصص بازرسی انواع لیفتراک و صدور گواهی سلامت لیفتراک می باشد.