اهمیت بازرسی آسانسور، حوادث اضطراری آسانسور، این ها واژه هایی هستند که هیچ صاحب ساختمان، پیمانکار آسانسور، متخصص تعمیر و نگهداری آسانسور، بازرس آسانسور یا مسافری نمی خواهد بشنود. با توجه به اهمیت بازرسی آسانسور خوشبختانه، حوادث جدی به لطف استانداردهای سختگیرانه بسیار نادر هستند و آسانسور یکی از امن ترین حالت های حمل و باقی است. اما اگر یک بازرسی آسانسور دوره ای  انجام نشود چه اتفاقی می افتد؟ آیا آسانسور بدون بازرسی فنی و ایمنی طبق استاندارهای بازرسی آسانسور در مدت زمان طولانی می تواند به کارکرد صحیح خود ادامه دهد؟

امنیت مسافران اولویت بازرسی آسانسور

همه قوانین و استانداردهای بازرسی آسانسور در درجه اول برای ایمنی و حفظ جان مسافران و سپس جلوگیری از خسارات مالی است. بازرسان آسانسور باید تست آسانسور را طبق چک لیست بازرسی آسانسور انجام دهند تا از بروز اتفاقات جلوگیری کنند.

استاندارد ASME A17.7/CSA B44.7 که راهنمای ایمنی عملکرد آسانسور در اروپا و آمریکا است توسط کارشناسان شرکت نیک بینش کارن به طور جامع . کامل در بازرسی آهای آسانسور خود پیاده سازی کرده و صدور گواهی سلامت آسانسور را برای امنیت مسافران صادر می کند.

بازرسان با بازرسی اتاقک آسانسور، مسیر بالابر و گوادال، بررق اضطراری و خدمات آتش نشانی و خود کابین آسانسور را به دقت مورد بازرسی قرار می دهد.

مشکلات بازرسی آسانسور

بازرس اگر در حین بازرسی متوجه مشکلات زیادی در آسانسور شود باید طبق جدول زمانی و اولویت امنیت هر یک از نقص ها به نوبت اقدام به تعمیرر و با تعویض نموده و تا زمانی که مشکلات به طور کامل برطرف نشده اند نباید آسانسور را به کار رفت.

برای مثال اختلال در عملکرد ترمز اضطراری آسانسور باید به سرعت آسانسور را از خدمت برداشته و طبق اصول مشکل را برطرف کرد.

دوره های بازرسی فنی آسانسور باید در زمان بندی مشخص توسط کارشناس انجام شود از آنجا که مسئولیت امنیت آسانسور با صاحب ساختمان می باشد این فرد یا افراد مسئولیت تست آسانسور و بازرسی فنی و ایمنی آسانسور را بر عهده دارند و به همین دلیل باید با یک شرکت بازرسی آسانسور قرارداد بسته و استاندارد آسانسور را چک کند.

 شرکت نیک بینش کارن تمامی خدمات بازرسی آسانسور، تست آسانسور را با سابقه ی بیش از 12 سال انجام میدهد و تمامی کارشناسان و بازرسان ابن شرکت با سابقه طولانی در این زمینه و تحصیلات مرتبط با آن می باشند. بازرسی فنی آسانسور،اهمیت بازرسی آسانسور، بازرسی استاندارد آسانسور، بازرسی ایمنی آسانسور و صدور گواهی سلامت آسانسور طبق استاندارد های روز دنیا انجام می شود.