قبل از بازرسی آسانسور جهت صدور گواهی سلامت آسانسور و صدور پایان کار مرحله طراحی آسانسور متناسب با کاربردی که دارد می باشد و مراحل طراحی آسانسور قبل از بازرسی استاندارد آسانسور و سایر تست ها و بررسی ها بسیار مهم می باشد زیرا اگر طراحی بدون دانش مهندسی صورت گرفته باشد مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت.

روند طراحی آسانسور

ابتدا کارشناس از موقعیت ساختمان بازدید کرده و اطلاعات را ثبت می کند سپس کارشناسی اولیه صورت می گیرد، برآورد هزینه ها و پاسخ به استعلام تامین و خرید انجام می گیرد.

در صورت موافقت کارفرما مذاکره و عقد قرارداد و ارائه CPM و قیمت پروژه انجام می شود. پس مهندسین باید کار طراحی و ترسیم نقشه ها را انجام داده و  نکات آهن کشی ، نصب درب و ریل نصب مکانیکی و نصب الکترونیکال را ذکر و در مراحل بازدید از روند کار  و مراحل نصب بازرسی روند درست اجرا را انجام دهند . پس از راه اندازی موقتف در صورتی که بازرس آسانسور پس از بازرسی استاندارد آسانسور ، بازرسی فنی آسانسور ، تست آسانسور آن راتایید کنند و گواهی سلامت آسانسور را صادر نمایند گواهی پایان کار از طرف شهرداری صادر می شود.

بعد از راه اندازی آسانسور  نباید این وسیله مکانیکی را به حال خود رها کرد  زیرا قطعات و تجهیزات آن نیاز به تست و بازرسی آسانسور دارند تا از بروز خطراتی همچون سقوط آسانسور ، برق گرفتگی آسانسور ، گیر کردن آسانسور بین طبقات و آتش سوزی جلو گیری به عمل آید بنابر این بازرسی ادواری آسانسور با توجه به میزان کارکرد آن یا خاص بودن ساختمان مانند ( مسکونی، تجاری،‌بیمارستانی، مدرسه و غیره) باید توسط شرکت های بازرسی دارای مجوز از وزارت کار صورت گیرد.

 شرکت نیک بینش کارن

این شرکت با سال ها سابقه در زمینه بازرسی آسانسور طبق استاندارد های روز دنیا و استاندارد های سازمان ملی استاندارد ایران و بهداشت و ایمنی کار خدمات بازرسی آسانسور بعد از طراحی آسانسور ، بازرسی جرثقیل و تست لیفتراک را اراده می دهد . کارشناسان و بازرسان این شرکت همگی متخصص، تحصیل کرده و دارای تجارب کاری بسیاری می باشند.