جرثقیل بازویی (جیب کرین)  به عنوان یکی از انواع پر کاربرد جرثقیل در صنعت و سازه ها نیاز به بازرسی جرثقیل بازویی توسط کارشناس فنی و متخصص دارد تا از بزور حوادث در محیط کار جلوگیری شود. جرثقیل های بازویی دارای طراحی های متفاوت می باشند که وابسته به فرایند و ساخت و ساز و قابلیت ها می باشند. در این مقاله دو نوع از رایج ترین طرح های جرثقیل بازویی را ذکر خواهیم کرد.

جرثقیل بازویی دیواری یا ستونی

در این نوع از جرثقیل ها، جرثقیل بر روی دیوار یا ستون سوار می شود. برخی از مزایای جرثقیل بازویی سوار شده بر ستون این می باشد که ترخیص بوم فوق العاده ای دارند و می توان آنها را به سمتی تا شود تا جلوی کار دیگر جرثقیل ها را نگیرد.

بازرسی جرثقیل بازویی ستونی

بازرسی جرثقیل بازویی ستونی

جرثقیل بازویی ایستاده یا نصب شده روی زمین

بر خلاف سبک جرثقیل بازوی دیواری یا ستونی، جرثقیل های موبایل ایستاده نیاز به شالوده و بنیان قوی دارد زیرا آنها مستقلا بر روی سطح نصب می شوند و به دلیل اینکه آنها مستقل از ساختمان یا سوله هستند در هر مکانی که وضعیت مناسبی داشته باشد می توان جرثقیل بازویی ایستاده را نصب کرد.

بازرسی جرثقیل بازویی ستونی (ایستاده)

بازرسی جرثقیل بازویی ستونی (ایستاده)

جرثقیل بازویی چیست؟

جرثقیل بازویی با همان جیب کرین ( Jib Crane) سبکی از تجهیزات جابجایی مواد است که یک بوم افقی دارد که به دهانه خارجی دیوار، ستون نصب می شود. بوم افقی به یک بالابر تجهیز شده است که اجازه می دهد تا اپراتور بارهای مورد نظر را در یک نیم دایره 180 درجه  یا دایره 360 درجه کامل بالا و پایین بیاورد. نوع مفصل دار جرثقیل بازویی، جهت دسترسی بهتر به گوشه ها طراحی شده است.

از جرثقیل بازویی در محیط های باز، کارخانه ها، بسته بندی و مونتاژ و جایی که نیاز به جابجایی بارهای سبک می باشد استفاده می شود ظرفیت بالا و پایین اوردن بار این نوع جرثقیل 10 تن می باشد ولی در صورت لزوم به 15 تن قابل ارتقاء می باشد. از نظر قیمت و هزینه نصب و راه اندازی و بازرسی جرثقیل بازویی ، جرثقیل های بازویی مناسب تر از جرثقیل های سقفی و دروازه ای می باشد و با توجه به محل نصب بازو از 180 تا 360 درجه قابلیت چرخش دارد.

اگر شما به دنبال کم هزینه ترین راه حل برای بلند کردن اجسام در محل کار خود هستید جرثقیل بازویی دیواری یا ستونی بهترین انتخاب است زیرا شما مجبور نیستید ستونی را اضافه کنید یا شالوده متکی برای نصب جرثقیل بازویی طراحی کنید.

شرکت نیک بینش کارن متخصص در زمینه ی بازرسی ایمنی جرثقیل و تست فنی و ایمنی جرثقیل ، بازرسی جرثقیل بازویی و بازرسی جرثقیل سقفی و دیگر انواع جرثقیل بوده و علاوه بر حوزه جرثقیل خدمات بازرسی لیفتراک و تست لیفتراک همچنیین صدور گواهی سلامت لیفتراک را با کیفیت جهانی و مطابق با چک لیست استاندارد روز دنیا ارائه می کند.