شرکت نیک بینش کارن علاوه بر بازرسی فنی آسانسور ، بازرسی جرثقیل، بازرسی دیگ بخار، بازرسی مخازن تحت فشار، بازرسی لیفتراک و بازرسی جوش فعالیت دارد.
کلیه بازرسی های انجام شده توسط شرکت نیک بینش کارن بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی انجام می شود.

امروزه با توجه به بالا رفتن تعداد طبقات ساختمان ها، برج ها و آسمان خراش ها و لزوم استفاده از آسانسور در آنها و همچنین کاربردهای صنعتی و خدماتی آسانسور بحث بازرسی فنی آسانسور برای ایمنی آسانسور و کاربران آن اهمیت زیادی پیدا کرده است.
البته از تدوین اولین سند بازرسی فنی آسانسور و چک لیست بازرسی آسانسور سالها می گذرد ولی با پیشرفت و علم و تکنولوژی های به کار رفته در آسانسور ها این قوانین و استاندارد بازرسی آسانسور در حال تغییر می باشند.
شرکت نیک بینش کارن با بیش از 10 سال سابقه در زمینه ی بازرسی فنی آسانسور، تست آسانسور، بازرسی آسانسور، صدور گواهی سلامت آسانسور و بازرسی استاندارد آسانسور فعالیت می کند.

بازرسی فنی آسانسور

بازرسی فنی آسانسور

بازرسی آسانسور

تولیدکنندگان آسانسور و اپراتورهای سیستم های آسانسور باید اطمینان داشته باشند که سازه های آسانسور به گونه ای طراحی شوند که مردم بتوانند با اطمینان از آن ها استفاده کنند و حمل و نقل را انجام دهند.
بازرسان شرکت نیک بینش با بازرسی آسانسور اطمینان سالم بودن آسانسور را به شما می دهند.

خدمات بازرسی فنی آسانسور شرکت نیک بینش کارن به شما کمک می کند تا به بالاترین کیفیت و استانداردهای عملیاتی برای تجهیزات آسانسور و سیستم های آن برسید. ما این اطمینان را می دهیم که شما هنگام با تمام قوانین سلامت و ایمنی صنعتی هستید.
طیف گسترده ای از خدمات تست و بازرسی که در درجه بالایی از امنیت انجام می شود، ضایعات پنهان و فرسودگی ها را شناسایی کرده و باعث حفظ دارایی های شما و امنیت افراد در مقابل حوادث می شود.

اهمیت بازرسی فنی آسانسور

تست و بازرسی فنی آسانسور باید طبق استاندارد های سازمانی و قوانین بین المللی توسط بازرسان با تجربه انجام شود و تمامی مواردی که در چک لیست بازرسی آسانسور آورده شده است باید توسط بازرسی که دانش بالایی دارد انجام شود و صدور گواهی سلامت آسانسور و سایر دستگاه ها و ماشین ها انجام شود.

بازرسی فنی آسانسور باید طبق استاندارد بازرسی آسانسور انجام شود:

  • استانداردهای بین المللی ( A17.1، ASME، EN81  و غیره)
  • استانداردهای ملی ایران 3-1.63
اهمیت بازرسی فنی آسانسور

اهمیت بازرسی فنی آسانسور

انواع بازرسی فنی آسانسور

بازرسی فنی آسانسور تقریبا بین انواع آسانسور ها مشترک است ولی تفاوت هایی بین آنها وجود دارد. بازرسی فنی آسانسورها به شرح زیر است:

بازرسی فنی آسانسور  هیدرولیکی

بازرسی آسانسور صنعتی

آسانسور هیدرولیکی توسط یک پیستون که در پایین آسانسور وجود دارد پشتیبانی می شود و این پیستون با وارد کردن روغن و یا مایع هیدرولیکی دیگر آسانسور را به سمت بالا هل می دهد و زمانی که سوپاپ مایع هیدرولیکی را آزاد می کند آسانسور پایین می آید.
این نوع آسانسورها برای برنامه های کاربردی کم افزایش از 2/8 نفر و  سرعت حداکثر 200 فوت در دقیقه استفاده می شود.
اتاقک آسانسور هیدرولیک در پایین ترین سطح در مجاورت چاه آسانسور واقع شده است.
بازرسی فنی آسانسور هیدرولیکی تفوت هایی در استانداردهای بازرسی آسانسور و چک لیست بازرسی آسانسور دارد.

شرکت نیک بینش کارن

شرکت نیک بینش کارن علاوه بر بازرسی فنی آسانسور ، بازرسی جرثقیل، بازرسی دیگ بخار، بازرسی مخازن تحت فشار، بازرسی لیفتراک و بازرسی جوش فعالیت دارد.
کلیه بازرسی های انجام شده توسط شرکت نیک بینش کارن بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی انجام می شود.

  • آسانسورهای هیدرولیکی متعارف دارای یک طناب قرقره در زیر چاه آسانسور هستند که فعالیت های پیستون برای پایین آمدن آسانسور را اجرا می کند.
    ساختار برخی از آسانسور های هیدرولیکی دارای یک پیستون تلسکوپی هستند که برای حرکت (فرود) نیاز به سوراخی در زیر گودال آسانسور حداکثر به اندازه 60 فوت دارند.
  • آسانسورهای هیدرولیکی بدون سوراخ دارای پیستون در هر دو طرف کابین می باشند که پیستون تلسکوپی در پایه چاه آسانسور ثابت شده است و نیاز به طناب قرقره و گوادال ندارد.
    پیستون تلسکوپی تا 50 فوت اجازه جابجایی می دهد این در صورتی است که آسانسورهای  هیدرولیکی بدون پیستون تلسکوپی اجازه جابجایی تا 20 فوت را می دهند.
  • آسانسور هیدرولیکی طنابی ترکیبی از طناب ها و یک پیستون برای حرکت آسانسور است. حداکثر فاصله جابجایی در این نوع 60 فوت است.

هزینه ی آسانسورهای هیدرولیکی در مقایسه با انواع دیگر کمتر می باشد هرچند انرژی بیشتری را نسبت به سایر انواع آسانسور به دلیل مقاومت موتور الکتریکی در برابر جاذبه و رانش مایع هیدرولیکی به درون پیستون مصرف می کنند و همچنین امکان نشت مایع هیدرولیکی وجود دارد.
در تست فنی آسانسور هیدرولیکی باید این موارد به دقت بررسی کرد.

بازرسی آسانسور صنعتی بر اساس استاندارهای ملی و بین المللی انجام می شود.

بازرسی آسانسور

بازرسی آسانسور

بازرسی فنی آسانسور های گیربکس و گیرلس با موتورخانه

آسانسورهای کششی توسط طناب ها نگه داشته می شوند که این طناب ها به دور یک چرخ که بالای موتور الکتریکی آسانسور در چاه آسانسور قرار دارد متصل هستند.
این آسانسور سرعت بیشتری نسبت به آسانسور های هیدرولیکی داشته و وجود شمارشگر وزن در آسانسور های کششی باعث امنیت بیشتر آنها می شود زیر در صورت اضافه وزن موتور اجازه حرکت ندارد.
در بازرسی فنی آسانسور کششی باید طناب ها، قرقره، اتاقک آسانسور، چاه آسانسور، اورلود و بسیاری از موارد دیگر به درستی توسط بازرس فنی آسانسور چک شود.

بازرسی آسانسور کششی

آسانسورهای کششی گیربکس دار، دارای یک گیربکس هستند که به موتور متصل شده است و چرخ هایی را طناب ها را حرکت می دهند هدایت می کند.
آسانسور های کششی گیربکس دار قادر هستند با سرعت 500 فوت در دقیقه حرکت کنند.
بیشترین مسافتی که آسانسورهای گیربکس دار می توانند حرکت کنند در حدود 250 فوت است.

بازرسی آسانسور کششی

بازرسی آسانسور کششی

آسانسورهای کششی بدون گیربکس یعنی گیرلس دارای یک چرخ که مستقیما به موتور متصل شده است هستند.
این آسانسورها قادرند تا سرعت 2000 فوت در دقیقه حرکت کنند و بیشترین مسافتی که طی می کنند در حدود 2000 فوت است بنابراین آسانسورهای کششی گیرلس تنها  انتخاب برای برج های بلند و پروژه های بلند می باشد. و بازرسی فنی آسانسور های گیرلس پیچیدگی ها و قوانین خود را دارد.

آسانسورهای کششی گیربکس دار از نظر هزینه های اولیه، هزینه های نگهداری مداوم و مصرف انرژی و هزینه بازرسی فنی آسانسور در حد وسط قرار دارند.
آسانسورهای کششی گیرلس دارای هزینه اولیه بالا، هزینه های متوسط نگهداری مداوم، و استفاده از انرژی کارآمد تری نسبت به آسانسور کششی گیربکس دار دارداینکه طناب های آسانسور کشش و قرقره به صورت منظم مورد تست فنی آسانسور قرار گیرند از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا هر نوع خوردگی در طناب ها پوسیدگی و سایش می تواند خطر آفرین باشد و ایمنی آسانسور را پایین آورد لذا در بازرسی فنی آسانسور باید با دقت چک شوند.

 آسانسورهای کششی دارای محدودیت ارتفاع هستند که توسط طول و وزن کابل و یا طناب ایجاد می شود. استفاده از مواد جدید که قوی تر و سبک تر هستند مانند فیبر کربن، به آسانسور کششی برای رسیدن به ارتفاعات جدید اجازه بیشتری خواهد داد .
بازرسی دوره ای آسانسور
بازرسی فنی آسانسور

بازرسی فنی آسانسور های بدون اتاقکMRL

آسانسورهای بدون اتاقک آسانسورهای کششی هستند که اتاقک آسانسور جداگانه در بالای چاه آسانسور ندارند و سایت این آسانسور ها در فضایی اطراف چاه در وسط آسانسور می باشد ( مطابق تصویر) .

جعبه کنترل در اتاقی مجاور آسانسور واقع شده است. آسانسورهای بدون اتاقک قادر به پیمایش مسافت 250 فوت و سرعت آنها 500 فوت در دقیقه می باشد.
هزینه های این نوع آسانسور از جمله هزینه اولیه، هزینه نگه داری و بازرسی فنی آسانسور مانند آسانسورهای کششی گیربکس دار است اما انرژی مصرفی آنها کمتر است.
این نوع آسانسورها برای ساختمان های وکاربرد های متوسط مناسب می باشد زیزا انرژی کمتر، فضای کمتر احتیاج دارد عملکرد آنها تقریبا شبیه آسانسورهای کششی گیرلس می باشد.

بازرسی فنی آسانسور های بدون اتاقکMRL

بازرسی فنی آسانسور های بدون اتاقکMRL

بازرسی فنی و ایمنی آسانسور

شرکت نیک بینش کارن با توجه به لزوم امنیت آسانسور برای کارفرما و سرنشینان آن از باتجربه تربن کارشناسان و مهندسین صنایع دانش آموخته طبق استانداردهای بین المللی را به خدمت گرفته تا خدماتی ارزند و باکیفیت در جهت بازرسی فنی آسانسور، بازرسی استاندارد آسانسور، تست آسانسور، بازرسی آسانسور، بازرسی ایمنی آسانسور، صدور گواهی سلامت آسانسور را ارئه دهد. جهت تماس با شرکت به بخش تماس با ما مراجعه نمایید.

بازرسی فنی و ایمنی آسانسور

بازرسی فنی و ایمنی آسانسور

سوالات متداول بازرسی و تست آسانسور

نحوه درخواست بازرسی آسانسور چگونه است .؟

بر اساس نوع نیاز به گواهینامه بازرسی آسانسور میتوانید درخواستتان را ثبت کنید .بازرسی آسانسور به 3 بخش درخواستی تقسیم میگردد .1- نیاز گواهینامه جهت ارائه به مسئول HSE و یا IMS سازمان مربوطه که کلیه سازمان ها و کارخانجات صنعتی مشمول آن می باشند.2- درخواست بازرسی اولیه آسانسور جهت ارائه به شهرداری و اخذ پایانکار که از طریق سامانه مدیریت بازرسی آسانسور سازمان ملی استاندارد ایران قابل انجام است .3- درخواست بازرسی ادواری ( دوره ای ) برای اطمینان از سلامت کارکرد آسانسور و همچنین اخذ پایانکار که از طریق مجوز سازمان ملی استاندارد اخذ میگردد .

گواهینامه استاندارد با گواهینامه سلامت چه تفاوتی دارد ؟

در تعریف گواهینامه ها ، عبارت (گواهی نامه ایمنی و سلامت آسانسور ) مفهوم یکسانی دارد که به اشتباه ، بر اساس نحوه ارائه آن که به اداره کار و اداره استاندارد بر میگردد تعریف جداگانه ای داده شده است . در هر صورت بر اساس اقدام متقاضی در صورتی که نیاز به اخذ پایانکار از شهرداری ها وجود داشته باشد گواهینامه ایمنی و سلامت آسانسور از طریق سازمان ملی استاندارد ایران اخذ شده و دارای اعتبار می باشد ، و همچنین اگر نیاز به ارائه گواهی به سازمان های مجموعه وزارت کار باشد گواهینامه ایمنی و سلامت توسط بازرسان مرکز مشاوه فنی وزارت کار صادر میگردد .

آیا در زمان بازرسی آسانسور نیاز به حضور سرویس کار آسانسور هست ؟

بله ،با توجه به الزام پذیرفتن مسئولیت چگونگی نصب آسانسور توسط مجموعه معتبر حضور سرویس کار از سوی شرکت عرضه کننده و تحویل آسانسور به بازرس الزامی بوده تا در هنگام انجام تست های بازرسی و تنظیمات فنی تابلو فرمان ، روند بازرسی را تکمیل نماید .

آیا گرفتن گواهینامه ایمنی و سلامت آسانسور الزامی می باشد ؟

بله ، برای گرفتن پایانکار ساختمانی تمامی ساختمان های ساخته شده در کشور ملزم به اخذ گواهی ایمنی و سلامت اولیه آسانسور می باشند و همچنین بر اساس قانون مسئولیت عدم دریافت گواهینامه ادواری آسانسور مستقیما به مدیر و یا مالک ساختمان بر میگردد که متاسفانه عدم توجه کافی مالکین محترم تا کنون خسارات جبران ناپذیری در این خصوص به وجود آمده است

چگونه از اعتبار گواهینامه های دریافتی توسط شرکت های بازرسی مطلع شویم ؟

در صورتی که گواهینامه ایمنی و سلامت جهت ارائه به سازمان های زیر مجموعه وزارت کار دریافت نمودید حتما مجوز های مربوط به بازرسی آسانسور و مجوز اشخاص حقیقی که برگه گواهینامه با مهر ایشان صادر شده را دریافت نمایید و همچنین میتوانید از سایت مرکز مشاوران فنی اداره کار هم استعلام فرمایید.
و همچنین جهت اصالت سنجی گواهینامه های صادره استاندارد نام و مجوز و همچنین اعتبار آن به راحتی در سایت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران وابسته به سازمان ملی استاندارد ایران قابل ردیابی می باشد .