بازرسی ایمنی لیفتراک هنگام کار

با در نظر داشتن رعایت ایمنی لیفتراک ، اگر شما قصد سفارش یک لیفتراک برقی با یک اتصال هیدرولیکی را دارید، باید مراقب باشید تا زمانی که لیفتراک به درستی اختصاص داده نشده و نصب نشده باشد، مورد استفاده قرار نگیرد زیرا باعث کاهش عمر باتری تا 50٪ می شود.
در ادامه این مقاله بازرسی ایمنی لیفتراک ما به شما می گوییم که چطور یک شرکت معتبر و پیشرو با توجه به هزینه هایش کشف کرد که عدم هماهنگی لیفتراک با پیوستش باعث چه مشکلاتی شده است!!…..چه چیزی سبب مشکل شده بود؟!….. و شما برای دچار نشدن به آن چه کارهایی را در راستای ایمنی لیفتراک باید انجام دهیذ؟؟

افزایش قابلیت لیفتراک برقی

با توجه به اینکه هزینه سوخت فسیلی به طور چشمگیری افزایش یافته و قوانین در کشورهای اروپایی استفاده از لیفتراک های دیزلی در داخل سایت را ممنوع کرده است، تقاضا برای نسل جدید لیفتراک های الکتریکی با سرعت بالایی در حال افزایش است. جهت مطابقت با این افزایش یک روند مداوم پیشرفت در ابزارهای قدرتمند، افزایش بهره وری گیره ها و روتاتورها نیاز بود در نتیجه لیفتراک های برقی واقعا چند منظوره هستند .
اما بلند کردم بارهای سنگین در این لیفتراک ها نیاز به یک باطری قدرتمند با ظرفیت کافی و سیستم دقیق هیدرولیک دارد در غیر این صورت مشکلاتی را به همراه دارد.
بیایید یک نمونه واقعی را بررسی کنیم ….یک شرکت معتبر تصمیم گرفت که یک کامپوزیت بیل را به لیفتراک موجود خود متصل کند ، همه چیز برای مدت زمانی خوب پیشرفت اما به زودی این تغییر باعث افت کارایی شدید باتری شد با اینکه باطری تنها 2 سال و نیم عمر داشت!!

ایمنی لیفتراک

ایمنی لیفتراک

بازرسی لیفتراک برقی: شناسایی مشکل

اول، بازرسی لیفتراک به طور کامل انجام شد … سپس پیوست … و سپس باتری و شارژر مورد تست قرار گرفتند. تحقیقات نشان داد که کارکرد با گیره، باتری را خیلی سریع تخلیه می کند. این امر برای باتری بسیار مضر بوده و باعث شده است تا ظرفیت و زندگی باتری به شدت تحت تاثیر قرار گیرد.
مشکل دوگانه بود: یک سیلندر، در گیره خیلی بزرگ بود و ظرفیت پمپ برای لیفتراک به این معنی بود که قطر شلنگ خیلی کوچک بود. (توجه داشته باشید: بعضی از لیفتراک ها معمولا شلنگ های هیدرولیکی کمی باریک را برای اتصالات خدمات سوم به کار می اندازند و این باعث افزایش مقاومت می شود، اما به دلیل اینکه مالکان لیفتراک می خواستند که گیره سریع عمل کنند، قدرت پمپ را به حداکثر رسانده بودند. متاسفانه این فقط مشکل را پیچیده تر کرده به روغن هیدرولیک اضافه سبب خفگی جریان شده است.

بازرسی لیفتراک برقی: جلوگیری از عدم هماهنگی

شرکت جهت کشف هزینه ها، راز به دست آوردن عملکرد مطلوب لیفتراک را، به دقت در تطبیق سایز شلنگ با حجم سیلندر پیوست و پمپاژ و باتری ظرفیت لیفتراک دانست.
به نظر ساده می رسد ، اما، بر اساس اظهارات یک تولید کننده پیوست پیشرو، اغلب دشوار است که بدانیم چقدر قدرت پیوست نیاز است. برای مثال، یک گیره بار بیشتری را نسبت به یک چنگال لیفتراک می کشد، زیرا فشار بیشتر و روغن بیشتری نیاز دارد. با این حال، عوامل دیگری وجود دارد که برای هر تامین کننده ناشناخته است – مانند شدت استفاده.
لیفتراک ها یک متر ساعت دارند … اما این را نشان نمی دهد که در عمل چگونه پیوست خود را می کشد…
شایان ذکر است، هیچ کس تا کنون از ما نپرسیده است که پیوست ما چقدر قدرت استفاده می کند – حتی اگر همه بدانند به نظر شما چقدر در مصرف انرژی تاثیر می گذارند . یکی از رایج ترین اشتباهات تنظیم سرعت پمپاژ بسیار زیاد است. در نتیجه، مقداری از روغن را به پیوست می رود اما بسیاری از آن مستقیما به مخزن می رود. کاهش سرعت پمپاژ بر سرعت عمل پیوست تاثیر نمی گذارد بلکه بر میزان مصرف انرژی تأثیر می گذارد .
و این مهم است زیرا با توجه به فناوری AC که به سمت باتری های سبک تر می رود به این معنی است که لیفتراک انرژی کمتری از قبل استفاده می کنند.یک باتری کوچکتر ارزان تر است و می تواند بسیار کارآمد باشد … اما برای زمان های بارهای پیک آسیب پذیر است.

بازرسی لیفتراک برقی: نتیجه گیری ما

بهترین عمل این است که از یک باتری با ظرفیت بالا استفاده شود و از آنجایی که این به نفع مصرف آب باتری و دما است در به حداکثر رساندن عمر عملیاتی باتری در حالی هزینه های شارژ را کاهش می دهد، کمک می کند.

بازرسی لیفتراک برقی: نکات عملی

  1. اگر با استفاده از پیوست های خود بر روی لیفتراک الکتریکی به طور مرتب از باتری استفاده می کنید، یک باتری سنگین را تعیین کنید (هزینه اولیه بالاتر خواهد بود اما در طول زمان ارزان تر می شود)
  2. اطمینان از اینکه لیفتراک و اتصالات به درستی تنظیم شده اند (به ویژه سرعت پمپ هیدرولیک و ظرفیت باتری).
  3. کاهش سرعت پمپ بر عملکرد تاثیر نمی گذارد اما بر مصرف انرژی تأثیر می گذارد.
  4. پیوست بار باعث نیروی لود بیشتری در باتری می شود که منجر به دمای بالاتر و مصرف بیشتر آب می شود … بنابراین مراقبت های اضافی از باتری را در نظر بگیرید.
  5. اصطکاک بار بر روی باتری را افزایش می دهد – به عنوان مثال، در نظر گرفتن یک تغییر جانبی با غلطک ها و اسلایدها که مقاومت کمتری دارند و به کاهش مصرف انرژی کمک می کنند.
  6. تماس با فردی که تخصص دارد به شما ما توصیه می کمی شود.

شرکت نیک بینش کارن

شرکت نیک بینش کارن متخصص در زمینه بازرسی لیفتراک در انواع مختلف آن شامل لیفتراک دیزلی، لیفتراک برقی، لیفتراک های دوگانه سوز – بنزین و گاز ،لیفتراک برای زمین ناهموار ، ریچتراک، جک پالت، استاکر می باشد.

این شرکت با سابقه کار بالا و بازرسان متخصص از اعتبار بالایی برخوردار است و می تواند به راحتی کلیه  لیفتراک تست و بازرسی های شما را طبق استاندارد های روز اروپا انجام داده و صدور گواهی سلامت لیفتراک را با مجوز از وزارت کار را صادر نماید.پ

 

Source : http://www.forkliftbriefing.com