امروزه جرثقیل ها و سایر تجهیزات بالابری هوایی در سایت های ساخت و ساز ، بنادر ، کمرگ و صنایع کاربرد فراوان دارند و برای تست و بازرسی ایمنی جرثقیل ها باید استاندارد های مورد نیاز جهت کارایی صد در صد و ایمنی جرثقیل را پیاده سازی کرد واز پرسنل مشغول به کار در موقعیت های خطرنا ک حفاظت کرد.

با توجه به چک لیست بازرسی جرثقیل طبق استاندارد های ملی و بین المللی بازرسین و تکنسین های تست جرثقیل شرکت نیک بینش کارن از کوچکترین قطعات گرفته تا بزرگترین و پیچیده ترین قطعات را مورد ارزیابی و آزمون قرار می دهند تا از سلامت آن قطعه یا صحت عملکرد آن مطمئن شوند و در صورت وجود نقص آن را در گزارش کامل خود به کارفرما ارائه می دهند تا در اصرع وقت تعمیر و یا تعویض شده و پس از بازرسی جرثقیل مجدد توسط کارشناسان گواهی سلامت جرثقیل به صورت یک ساله وزارت کار به کارفرما و یا شرکت اعطا می شود.

موارد تست و بازرسی ایمنی جرثقیل

• بازرسی چشمی
• تست التراسونیک
• تست ذرات مغناطیسی
• تست عملکرد تست مایع نافذ
• ثبات بار و آزمایش عملیاتی
• تجزیه و تحلیل روغن

تست و بازرسی ایمنی جرثقیل : اپراتور جرثقیل

حوادث جرثقیل برجی در طول نصب، عملیات، توسعه و پیاده سازی اتفاق می افتد و باعث آسیب های بسیار جدی و یا حتی مرگ می شود به همین دلیل تست و بازرسی ایمنی جرثقیل باید یک امر جدی برای کارفرمایان و مسئولان بهداشت و ایمنی باشد.
اپراتور جرثقیل باید از تمامی امکانات و عملکرد های سیستم های کنترلی جرثقیل مطلع باشد و این یکی از مسئولیت های مهم اپراتور جرثقیل می باشد. برپا کردن و برچیده کردن جرثقیل باید توسط شخص آموزش دیده وبا تجربه انجام شود.

تنها یک فرد واجد شرایط و به خوبی آموزش دیده می تواند یک جرثقیل برجی را کنترل کند. همچنین، این فرد را باید قدرت بدنی، دید و شنوایی استثنایی ، قادر به تنظیم در هر نوع شرایط آب و هوایی و آماده برای شیفت اضافه کاری باشند.
اپراتور جرثقیل برج باید یک بازرسی منظم از جرثقیل خود انجام می دهد و کارفرما هم به اندازه کافی وقت برای انجام تست جرثقیل روزانه به او بدهد.

بازرسی دوره ای جرثقیل و صدور گواهی سلامت جرثقیل

هر عملیات بلند کردن باید برنامه ریزی شده باشد بنابراین در امن ترین شیوه ممکن با حداقل خطرات انجام می شود. بازرسی فنی جرثقیل و بازرسی ایمنی جرثقیل برجی باید در دوره های زمانی معین بسته به شیفت های کاری جرثقیل و یا نوع جرثقیل و حجم کاری (سنگین بودن کار) توسط شرکت های بازرسی جرثقیل شخص ثالث انجام شود و شرکت نیک بینش کارن یکی از شرکت های معتبر و با سابقه در زمینه تست و بازرسی جرثقیل برجی در انواع مختلف از جمله جرثقیل برجی، جرثقیل بازویی، جرثقیل موبایل، جرثقیل صنعتی، جرثقیل دروازه ای و جرثقیل سقفی می باشد.

در صورت سالم بودن جرثقیل از نظر فنی و عملکرد آن گواهی سلامت جرثقیل صادر می شود برای اطلاعات بیشتر می توانید با شرکت تماس حاصل نمایید تا کارشناسان ما با حضور در محل شما بازرسی جرثقیل سقفی و دیگر جرثقیل ها را رعایت استاندارد های جهانی ANSI/ASME B30 و Safety Standard, OSHA Regulations, and ANSI-NFPA 70 و سازمان استاندارد ایران انجام دهد.