آیا از چگونگی نصب و راه اندازی جرثقیل تاور اطلاع دارید؟ اگر نه بهتر است این مقاله در مورد راهنمای نصب جرثقیل تاور (برجی) را مطالع کنید. شرکت تست و بازرسی نیک بینش کارن آماده ارائه خدمات بازرسی فنی و ایمنی انواع جرثقیل در این با گواینامه ISO 9001/2015 می باشد.

مراحل نصب جرثقیل تاور (برجی)

بخش دکل جرثقیل تاور (برجی) باید بر روی پی با پایه ستون فولادی قرار گیرد. بخش دکل به درجه ای از 005: 1 (یعنی نباید بیش از 1اینچ از هر 500 اینچ عمودی منحرف شود) با شاقول اندازه گیری می شود. بتن ریخته می شود و بعد از آماده سازی بتن، جرثقیل برای برپا کردن آماده می شود.

نصب جرثقیل

نصب جرثقیل مرحله 1

یک پایه برج 40 تنی نصب می شود. 16 پیچ نصب می شود. پیچ  های دارای هسته 2/5/16 و با پیچ و مهره هیدرولیک تا مقدار 4300 فوت پیچیده و محکم می شوند. در مقایسه، محور چرخش در بسیاری از خودروها گشتاور تا 115  lbs فوت است.

نصب جرثقیل

نصب جرثقیل مرحله2

این روند همچنان با اضافه کردن بخش دکل ادامه می یابد تا زمانی که ارتفاع مورد نیاز به دست آید. صفحه گردون (شامل کابین اپراتور) به همان شیوه اضافه می شود و اغلب سنگین ترین قطعه جرثقیل است. در برخی از برنامه های کاربردی این بخش برای کاهش وزن در جرثقیل متحرک تقسیم می شود. این ممکن است دو ساعت به فرآیند نصب جرثقیل اضافه کند، بنابراین این زمان ممکن است اجتناب شود.

پس از صفحه گردون نصب برج بالابر اضافه شده و چهار پین بزرگ به عنوان عضو اتصال اضافه شده است. در حالی که پیچ بخش  دکل محکم تر می شود، بازوی جرثقیل نصب می شود.

نصب جرثقیل

نصب جرثقیل مرحله3

بازوی تعادل به عنوان یک قطعه نصب می شود. این توسط دروازه های بزرگ و یا پین در صفحه گردون متصل می شود.  پس از اینکه اتصال ساخته شد آن توسط جرثقیل موبایل به حدود 15 درجه بالاتر از افق بالا برده می شود. آویز توسط پین ها با پین های اتصال دهنده متصل می شود.  سپس  بازوی تعادل به صورت افقی پایین می آید.  گاهی اوقات بسته بندی ماشین با پانل های الکتریکی و بالابر با بازوی تعادل می باشد و گاهی اوقات به طور جداگانه نصب می شود . بعد از این، هر گونه نصب بالاست مورد مورد نیاز در بازوی تعادل نصب می شود.

راهنمای نصب جرثقیل تاور برجی

راهنمای نصب جرثقیل تاور برجی

بازوی کارگر جرثقیل در صفحه گردون نصب شده و با جرثقیل موبایل بالا برده می شود. زمانی که بالابر جرثقیل برجی بالا برده شد و به آویز ضمیمه بازو متصل شد به برج بالایی می آید و با یک پین متصل می شود. سپس بازو به پایین بازگردانده می شود .در این زمان واگن برقی اگر روی زمین نباشد نصب می شود.

راهنمای نصب جرثقیل تاور

راهنمای نصب جرثقیل تاور

نصب و راه اندازی بخش بیرونی جرثقیل با نصب و راه اندازی سه پین انجام میشود. در نهایت بالاست (تا 60،000 پوند) بر روی   بازوی تعادل نصب شده  و نصب ساختاری جرثقیل برج کامل است.  در بیشتر موارد یک روز کاری زمان می برد.

برای اینکه جرثقیل عملیاتی شود، طناب باید بر روی جرثقیل نصب شده باشد.  قلاب با جابجایی بازو با یک واگن برقی حرکت می کند.  طناب ها به چرخ دستی و یک وینچ متصل می شوند. این کار می تواند بین یک ساعت و سه ساعت بر اساس اندازه جرثقیل و طراحی آن انجام شود. خط بار که طناب را بالا می برد پس از خطوط ترمینال نصب می شود. این از پشت جرثقیل، از طریق برج بالا و خارج از زیر بازو به انتهای بیرونی جرثقیل عمل می کند و یا از طریق یک چنگک و یا از طریق یک گیره و سوکت در جای قرار می گیرد.

فرایند نهایی برای ساختن جرثقیل تاور عملیات تعیین محدودیت حرکت برای بالابر و چرخ دستی است، و پس از انجام آزمایشی بار به 100 درصد از ظرفیت جرثقیل شما در حال حاضر یک برج جرثقیل تاور کاربردی دارید!!

کل پروسه شامل 13 کامیون می شود، می تواند شامل هفت دستگاه جرثقیل، سه اپراتور جرثقیل، دو جرثقیل موبایل باشد. اگر هیچ مشکلی رخ نداد، اکثر جرثقیل ها می توانند در یک روز توسط یک خدمه متخصص نصب شوند. نصب طناب و آزمایش بار می تواند تا یک روز تمام شود، اما در جرثقیل های کوچک، می توان آن را در همان روز انجام داد. تنظیم جرثقیل برج حدود 15000 دلار برای کوچکترین جرثقیل پایه ثابت به بیش از 60،000 دلار برای نصب جرثقیل های مورد نیاز جرثقیل های بزرگ (نرخ بازار سیاتل) می باشد.

برای اطلاعات بیشتر مقاله های زیر را برای مطالعه پیشنهاد می کنیم:

بازرسی جرثقیل تاور برجی

بازرسی جرثقیل بازویی

بازرسی جرثقیل دروازه ای